mandag den 14. maj 2012

Barnevognsløb uden barnevogn

Det kan være lidt af en udfordring at få løbet, når man er mor til en nyfødt. Man er bange for, at den lille bliver sulten, hvis man får passet barnet, og i det hele taget kan man ikke bare løbe en tur som før i tiden. Men der findes en løsning som ikke indebærer løbebånd. I min første graviditet udviklede jeg konceptet barnevognsløb på et løbestadion. Ideen er, at man stiller sit sovende barn i kanten og derefter løber rundt på løbebanen. På den måde oplever man lidt af løbefriheden, og samtidig er man aldrig mere end 400 meter fra ens barn. Både i min da- og nuværende mødregruppe er det blevet et fast koncept. I min nye mødregruppe mødes vi hver mandag morgen på stadion, hvorefter vi løber 4-5 km mens vores børn tager sig en lur. Det gode ved at lokke flere med fra mødregruppen er, at vi kan presse hinanden, lave fartleg og andre øvelser. Dagens stadiontur blev på 5 km (godt 13 runder) i 29 min og 14 sek.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar