tirsdag den 10. juli 2012

Løb med to børn

Da jeg blev mor i sin tid investerede jeg i en babyjogger. Det kom jeg aldrig til at fortryde. De aftener, hvor jeg var alene med min søn pga min mands skæve arbejdstimer, kunne jeg stadig nyde løbefriheden. Dog med lidt ekstra belastning. Babyjoggeren var også med til at øge min hastighed. Derfor har jeg længe tænkt på, hvad jeg nu skulle gøre med to børn. Min søn er stadig lidt usikker på cyklen, så han ville ikke kunne klare en flere kms cykeltur i et rimeligt tempo. Løsningen blev, at der blev indkøbt en Chariot Cougar 2. Det er en dobbelt cykelvogn, der kan omdannes til løbevogn ved tilkøb af ekstra hjul. Desværre er der kun en forhandler i Danmark- ABC Kids- så prisen er monopolagtig høj. Inden købet undersøgte jeg muligheden for at købe den via USA. Men her har butikkerne forbud mod at sælge til Danmark!!! Det er vist et monopol, der vil noget. Nå, men jeg købte vognen plus løbehjul velvidende, at min datter først var klar til at sidde i den, når hun blev 6 mdr. Jeg syntes nemlig, at over 600 kr for en særlig hængekøje, som
kan bruges inden 6 mdr, var lige i overkanten. Men som dagene gik, blev jeg mere og mere forelsket i tanken om at kunne løbe med hende, før hun blev 6 mdr. Derfor kastede jeg mig over Den Blå Avis. Efter 3 ugers overvågning og flere bud, faldt jeg over en brugt hængekøje, som jeg endte med at betale 300 kr for. Ganske fornuftig pris, da jeg sikkert kan sælge den for det samme igen om
få måneder. I dag skulle hængekøjen så tages i brug for første gang. Det blev til en fin 4,5 km tur med begge børn og min mand. Rigtig hyggeligt igen at kunne løbe sammen. Min datter var glad hele vejen og til sidst faldt hun endda i søvn. Vognen var nem at løbe med- især lige ud. Bakkerne var hårde opad og hurtige nedad- lidt hårdere og hurtigere end med den normale babyjogger, men der er jo også mere vægt på dobbeltvognen med to børn. Desuden kræver det lidt mere plads ar svinge. De 4,5 km blev tilbagelagt i 24 min og 50 sek., så hastigheden var også i den gode ende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar