tirsdag den 5. juni 2012

En fantastisk løbeoplevelse

Efter to uger med løbeforhindringer går det igen den rette vej. I går aftes planlagde jeg en lille løbetur fra Holte til Virum. Jeg satte en flaske med mælk til min datter, gjorde aftensmaden klar og sagde farvel til mand og børn. Den officielle plan var at løbe 6 km, men inderst inde havde jeg en drøm om at løbe min gamle 8 km rute. Jeg var også fast besluttet på, at jeg tidligst måtte holde pause efter 5 km medmindre det gjorde ondt i min ryg eller nakke. De første 3 km var hårde, men jeg kunne også se, at jeg havde lidt mere fart på end vanligt. Da jeg nåede Virum ( 3 km) kunne jeg nemt have vendt om, men fik fundet mit mentale overskud frem og løb videre op ad bakke! Jeg vidste jo, at jeg altid kunne tage en pause ved 5 km. Da jeg når 5, beslutter jeg mig for at prøve 6 uden pause, og da jeg runder 6 km er jeg så flyvende, at jeg bare fortsætter. Fra 7-8 km går det bare op, op, op. Det betød lidt for tempoet, men stædigheden fik mig op til toppen af bakken, hvorfra jeg løb den sidste halve km fuldstændig høj af løbeglæde og stolthed. Det er jo kun 3,5 mdr. siden jeg fødte ved kejsersnit og 1,5 mdr. siden jeg startede med at løbe igen, og nu nærmer jeg mig 10 km. Tiden endte på 50 min, gn.snit pace 5.58. Det går bestemt den rigtige vej!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar